Felnőttképzés, képzési pályázatok

Felnőttképzés, képzési pályázatok

Generációs szakadék?

2012. november 20. - Sämling Admin

November 14-én és 15-én került megrendezésre immáron 9. alkalommal a Personal Hungary Emberi Erőforrás Management szakkiállítás - mely rendkívül sokszínű előadásokkal és workshopokkal támogatta  látogatóit, hogy a lehető leghatékonyabban reagálhassanak a gyorsan változó gazdasági  körülményekre.

Rendkívül érdekes témát boncolgatott az egyik előadás alkalmával András Klára (Humán Controlling Vezető - FŐGÁZ) - amelynek most van csak igazán aktualitása. Rengeteg munkaadóban felmerül a kérdés- főként a jelenlegi munkaerőpiac és gazdasági helyzetre való reflektálásképpen - hogyan vonzzák magukhoz a tehetséges munkaerőt - illetve ha ezt a kihívást sikeres megoldották  - hogyan tartsák meg  a munkavállalót a különböző szektorokban tevékenykedő vállalatok.

Első lépésként  a munkaadóknak tisztába kell tennie a generációs-korfa kérdést, mely megmutatja, hogy dolgozói túlnyomó többsége 1945 előtt született  veterán - esetleg a Babyboom időszakából származó Ratkó-gyermek, a törtető "salary man" (X generáció) vagy éppen a digitális világ első hullámos Y generáció tagja - netalántán az úgy nevezett Facebook társadalom (Z generáció) gyermeke, aki már anyatejjel szívta magába a digitális médiát. Ezt akár egyszerű, játékos tesztekkel néhány perc alatt fel lehet mérni, és ezután következhet a feladat oroszlán része - a generációkra szabott motivációs csomagok kialakítása.

Édesanyáink- nagyanyáink korabeli idősebb alkalmazottakra kevésbé hat motiválólag, ha a hatékonyabb és mobilabb munkavégzés érdekében trendi laptopot és telefont kapnak munkaadóiktól, mivel ragaszkodnak íróasztalaikhoz, hiszen 20 éven át végezték ugyanúgy és ugyanott, ugyanazokat a munkafolyamatokat. Nem szeretik a változásokat, rengeteg tudást és bölcsességet halmoztak fel, amit akár egy jó mentor programmal és megfelelő kommunikációval szívesen átadnak a fiatalabb generációnak, ami pedig nagy büszkeséggel tölti el őket, hiszen hasznos tagjai lehetnek a vállalatnak.

Hogyan kezeljük és motiváljuk a legfiatalabb, Y generációt, akik a legfrissebb kutatások szerint nem dolgoznának a dohányiparnak - mert az csökkenti a presztízsüket a baráti társaságban? Mennyire érdekli az X generációt az, hogy a vállalat, melynek oszlopos tagjai milyen szinten vesz részt a szelektív hulladékgyűjtésben?

Milyen trendek jelennek meg a munkaerőpiacon akkor, ha a fiatalabb, már nemzetközi, multikulturális/cross - kulturális tapasztalatokkal rendelkező munkavállalók számára már nem okoz gondot a mobilitás és egy szebb jövő reményében az ígéret földjére utaznak? Na és őket hogyan lehetne motiválni és megtartani?

Ilyen és hasonló gondolatokkal foglakozik az alábbi 2 cikk, mely részletesen tipizálja és elemzi a generációkat - generációk közti különbségeket és az egyes csoportokat képviselő munkavállalók motiválását.  

Hogyan motiválhatóak a különböző generációk tagjai?
Kissné András Klára

http://www.hrportal.hu/hr/hogyan-motivalhatoak-a-kulonbozo-generaciok-tagjai-20100804.html

Új motivációs eszközök kellenek az Y generációhoz
Szilágyi Katalin

http://www.hrportal.hu/hr/uj-motivacios-eszkozok-kellenek-az-y-generaciohoz-20101108.html

(via: Facebook)

A bejegyzés trackback címe:

https://felnottkepzesek.blog.hu/api/trackback/id/tr994916108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása