Felnőttképzés, képzési pályázatok

Felnőttképzés, képzési pályázatok

Mi hiányzik a legtöbb álláshirdetésből?

2017. május 23. - Sämling Admin

Sok ezer álláshirdetés található, több ezer hirdetőtől a nagy állásportálokon. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy egy ekkora mezőnyben nem elég beleírni egy álláshirdetésbe a követelményeket, meg azt, hogy versenyképes fizetés kínálunk, meg dinamikus csapat vagyunk, 2017-ben ennél már jóval komolyabb álláshirdetést kell írni.

Vége van már 2009-nek, amikor rengeteg cégtől a legjobb (mert ők voltak a legdrágábbak) munkatársaikat rúgták ki, és addig toborzási szempontból extrém sportok kategóriájába tartozó munkakörökbe is könnyedén lehetett jó embereket találni. 

Ma már más a helyzet, 2009-ben ugyanis 2.000 db álláshirdetés volt a Profession.hu-n, míg 2017 februárban már 10.000 db volt a rekord! A nagy kérdés az, hogyan néz ki ma egy olyan álláshirdetés, amelyik hatékonyan működik, mik azok a dolgok, amelyek nem hiányozhatnak belőle, különben ablakon kidobott pénz az ára?

Induló példának nézzünk meg egy nemrég megjelent hirdetést:

7644.jpg

Ez egy nagyon jó álláshirdetés, de nem szabad másolni, kivéve ha már olyan ismert cége van, aki szabályos rajongótáborral rendelkezik, mint a Nanushka és a meghirdetett munkakör olyannyira egyértelmű, mint itt. Nekik elég egy ilyen hirdetés, mert az ismertségük, a “cool”-ságuk révén bőven van pályázó, továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy nem hiányszakmában hirdetnek.

De mit csináljon egy olyan cég, aki nem ennyire ismert, mint például a PNH?

2.jpg

Hát semmiképpen ne ezt!

Mi itt a baj?

Nem akarom megsérteni a céget, de ki a fene az a PNH? 

  • Hol van?
  • Mivel foglalkozik?
  • Mennyire jó abban, amit csinál?
  • Milyen régóta csinálják?
  • Milyen eredményeket tettek le eddig az asztalra?

Megannyi kérdés, ami egy pályázó fejében megfogalmazódik, és ebből a hirdetésből nem kap rájuk választ!

Íme egy másik példa, egy szintén nem közismert cég álláshirdetése:

7646.jpg

És itt a lényeg, a jobb oldalon, a cég részletes bemutatása. Sokan nem gondolnák, de ma ez egy álláshirdetés legfontosabb része! Vagy ha ön álláskereső lenne, akkor teljesen mindegy lenne, hogy milyen céghez megy dolgozni, csak legyen munka, fizetés és meleg iroda?

Sok-sok teszt és tapasztalat azt mutatja, hogy a hirdető cég kedvező színben történő bemutatása, konkrét eredmények leírása, amire büszke a cég vezetése, talán a legfontosabb része egy álláshirdetésnek! Ehhez képest a közel 10.000 hirdetésből jó, ha a 20-30%-nál van cégbemutató, és közben csodálkoznak, hogy nincsenek minőségi jelentkezők, majd a Profession.hu-ra és a munkaerőpiacra fogják a kudarcukat.

Rossz hírem van, azok az idők már elmúltak, amikor bármilyen igénytelen hirdetésre tódultak a jobbnál jobb munkavállalók, és a munkaadó nagy kegyesen válogathatott közülük. Ma már komoly verseny a vállalatok között a legjobbakért, sőt, sok helyen az egyáltalán munkaképes emberekért, és itt nem a tejipari vállalat versenyez a tejipari vállalat ellen, hanem minden olyan vállalat ellen versenyez, amely ugyanolyan munkakörbe keres embert.

Ha pedig verseny van, akkor a munkavállaló válogat, és oda megy, ami neki jobban tetszik, akár már az álláshirdetés, mint első benyomás alapján!

És vannak olyan iparágak, meg munkakörök, meg helyek az országban, ahol már legprofibban elkészített álláshirdetés sem működik többé, ott jönnek azok az új generációs toborzási módszerek, amire a vállalati hr szakemberek nagy része nincs felkészülve (pl. falusi kocsmába menni személyesen toborozni betanított munkásokat)...

Erre a változásra reagálni kell, trenírozni, szakmailag felkészíteni a HR-es kollégákat, mert csak így lehet költséghatékonyan, időben megtalálni még a hiányszakmákban is legjobb jelölteket.

Kelkó Tamás
toborzás specialista
A Sämling Üzleti Oktatási Központ Kft. Hatékony toborzás képzésének oktatója

További információ Hatékony toborzás képzésünkről:
http://www.samling.hu/hatekony-toborzas-kepzes

A bejegyzés trackback címe:

https://felnottkepzesek.blog.hu/api/trackback/id/tr5312526079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása