Felnőttképzés, képzési pályázatok

Milyen fizetésre számíthat ma Magyarországon egy controller?

2018. október 17. - Sämling Admin

 

A controller a döntéshozó belső tanácsadója, aki a célok elérése érdekében – jövőorientált szemlélettel – betölti a navigátor szerepét. Küldetése, hogy a menedzsment partnereként jelentős mértékben hozzájáruljon a szervezeti teljesítmény javításához.

A felelősségteljes munkakör mellé természetesen magasabb fizetés is jár. Az alábbi felmérésből, melyet a Grafton Recruitment készített megtudhatja, hogy mekkora fizetésre számíthat, mint controller!

brutto_havi_ber_ft_angol_nyelvtudassal.jpg

Ahogy a felmérésből is látható, gazdasági területen az egyik legjobban fizető állás a controlleri munka. 

Szeretne Ön is hasonlóan jó fizetést kapni? Akkor jelentkezzen controlling képzéseink egyikére és sajátítsa el a hatékony controlling munkához szükséges tudást! 

Tovább a controlling képzésekhez >>

Mire jó a teljesítményértékelés? Hogyan lehet megkönnyíteni a bevezetését?

untitled_design_5.jpg

A teljesítményértékelés sokkal több, mint a teljesítmény értékelése. Kiváló lehetőség arra, hogy a vezető és a beosztottja négyszemközt, nyugodt körülmények között visszajelzést adjanak EGYMÁSNAK az eltelt időszakról: nemcsak arról, hogy a kitűzött célok objektíven hogyan teljesültek, hanem

  • az együttműködésükkel való elégedettségről,
  • a munkavállaló motivációjáról,
  • esetleges nehézségeiről a munkájában és akár a magánéletében is,
  • karrier céljairól, az ehhez vezető útról,
  • a szükséges fejlesztési lehetőségekről is,
  • a következő időszak célkitűzéseiről, és hogyan fogják azt közösen elérni – a célkitűzés egyes szervezetekben külön zajlik, máshol egybe kötik a teljesítményértékeléssel.

Arról, hogy hogyan érdemes egy TÉR-rendszert kialakítani, milyen elemei vannak, hogyan épül fel, sok hasznos információ olvasható szakirodalomban, interneten.

Sokéves HR-es múlttal a hátam mögött, illetve jelenlegi HR tanácsadói tapasztalatomra támaszkodva arról szeretnék néhány gondolatot megosztani, hogy milyen szerepe van ebben a folyamatban a vezetőknek és a HR-nek.

Általában a vezetők a TÉR-beszélgetéseket egy kötelezően végrehajtandó feladatnak tekintik, inkább nyűgnek, mint lehetőségnek. Ennek a hátterében lehet az, hogy ők sem kapnak megfelelően visszajelzést, vagy ha kapnak is, inkább frusztráló élmény számukra. Nincs mintájuk, hogyan kell ezt jól csinálni. Szerencsére nekem megadatott jól működő szervezetben is dolgozni, ahol ezek a beszélgetések várva várt események voltak.

Jelenleg egy KKV megbízómnál éppen zajlik a TÉR-rendszer kialakítása és bevezetése, ezért friss élmény szinten is tapasztalom nehézségeit és szépségeit.

A HR kulcsszerepet játszhat ezen folyamat fontosságának felismertetésében. Hogyan?

Amit én tettem:

  1. lépés: vezetői workshop keretében ismertettem a rendszer kereteit, hogyan fog lezajlani, és milyen segítő eszközök állnak a TÉR-beszélgetésekhez rendelkezésükre, ún. TÉR-nyomtatvány, esetleg HR-softver, és maga a HR-es kolléga is – ekkor van lehetőség annak hangsúlyozására, hogy mit tud nyerni a vezető és a munkavállaló is ezzel? Miért van szükség visszajelzésre, és ez hogyan szolgálja a szervezet stratégiai, üzleti céljainak elérését?
    1. úgy érzem, itt tudjuk mi HR-esek megalapozni az egész folyamatot, hogy komolyan vegyék, kellő energiát fektessenek bele.
  2. lépés: egyéni vezetői felkészítés a beszélgetésekre – erre is nagy igény mutatkozott, akár volt már ebben tapasztalata a vezetőnek, akár nem, mivel ebben a szervezetben ez volt az első ilyen beszélgetés.
  3. lépés: maguknak a TÉR-beszélgetéseknek a lebonyolítása: felajánlottam a részvételemet ezeken az alkalmakon, és ezt is örömmel fogadták, mert ki is tudtam egészíteni a beszélgetést kérdéseimmel, illetve visszajelzést adtam a vezetőknek arról, hogy én hogyan láttam ezeket a visszajelzéseket.
  4. lépés: ez még hátra van – újabb vezetői worshop keretében megosztjuk majd egymással a tapasztalatokat.
  5. lépés: a beszélgetések eredményéből állítjuk össze a képzési-fejlesztési terveket.

Tehát: a vezetőknek a HR a partnere abban, hogy még sikeresebben tudják vezetői szerepüket betölteni. Folyamatos jelenlét, támogatás, segítség, a humán erőforrással való jól bánás „tanítása” – ezt tudjuk mi nyújtani.

 

Néhány gondolat arról, hogy mit tapasztaltam a TÉR-beszélgetéseken:

  • megállapodásunknak megfelelően a vezetők előzetes felkészülést kértek a munkavállalóktól is egy általam összeállított kérdéssor alapján – és mindenki KÉSZÜLT IS!
  • először a munkavállaló mondhatta el, hogy ő hogyan értékeli az előző időszakot, és erre reagált a vezető – ez kiválóan megnyitotta még a legzárkózottabb kollégát is;
  • közös megállapodással zárultak a beszélgetések a célokat, illetve a fejlődési irányokat illetően is;
  • a munkavállalók –legyenek ők X, Y, vagy Z generáció tagjai – izgalommal várták ezeket az alkalmakat, és nagyon elégedettek voltak az eredménnyel; figyelmet kaptak, csak egyedül róluk volt szó, csak velük foglalkozott a vezető – erre mindenkinek szüksége van!
  • a vezetők is sok hasznos információt tudtak meg a beosztottaikról, ami őket tette elégedetté.

 

Tehát összefoglalóan: a visszajelzés elengedhetetlen az eredményes és sikeres vezető-beosztott együttműködéshez. Javasolt évente legalább egyszer, de jobb lenne két alaklommal, mivel félévente sikeresebben lehet a szükséges munkavégzés korrekciójában megállapodni, fenntartva a motivációt, elköteleződést a munkavállalóban.

Végezetül néhány „JÓTANÁCS”

  1. A vezető szánjon a visszajelzésre megfelelő időt! Az érdemi beszélgetéshez legalább 60 perc szükséges.
  2. A munkatárs is felkészül- lehet írásban is- saját teljesítményének értékeléséből, a támogató és a zavaró tényezőkről a kitűzött célok mentén.
  3. Kezeljék egymást partnerként a felek! Kétoldalú visszajelzés!
  4. A megjegyzések mindkét részről legyenek tényekkel, számokkal, történésekkel alátámasztva, kerüljük a személyeskedést.
  5. Ne csak a múltról szóljon az értékelés, hanem a fejlődési lehetőségekről, az egyéni karriertervről is. A munkatárs ekkor megfogalmazhatja, mire van szüksége a jobb teljesítményhez (képzés, eszköz), hová szeretne eljutni és hogyan.

 

Kardosné Réti Judit

HR business partner, oktató, tréner, coach, mediátor

A Sämling Üzleti Oktatási Központ számos HR képzésének oktatója.

Ha szeretné Juditot élőben is meghallgatni, akkor megteheti az alábbi képzéseinken:

Miért lesz nélkülözhetetlen, hogy a könyvelők is profi szinten használják az Excelt?

excel_hirlevel.jpg
Varga Hajnalka oktatónk a héten tartott továbbképzésen felhívta a könyvelők figyelmét, hogy a kormány tervei között szerepel az integrált könyvelői programok használatának bevezetése.

Ez a tervezett változtatás sajnos újabb kihívások elé állítja majd a könyvelőket.

Az integrált rendszerek (mint például az SAP program) meglehetősen kötött, rugalmatlan rendszerek, ezért a vállalat pénzügyi, számviteli, controlling stb. kimutatásainak elkészítéséhez egyedi megoldásokat szükséges találniuk.

Olyan rugalmas, igények szerint kialakítható programok alapos ismerete, mint például az Excel, szinte elengedhetetlen lesz a könyvelők számára. Ezen változásokra érdemes időben felkészülni!

Excel képzéseinken megismerkedhet az Excel kínálta lehetőségekkel, hogy jól átlátható és hasznos kimutatásokat és elemzéseket készíthessen. 

Tovább az Excel képzésekhez >>

Ha még nem szerezte meg éves kötelező mérlegképes kreditpontjait (vállalkozási szakon), nálunk azt is megteheti! 

Tovább a Mérlegképes továbbképzésekhez >>

Az Employer Brand-ed záloga: a vezetőid. Légy hát kedves a beosztottaiddal!

A munkáltatói márka felépítése alapvetően egy hosszabb távú folyamat, ezt nagyjából minden HR-es pontosan tudja. Minél hamarabb elkezdjük azonban építeni, annál hamarabb láthatóak lesznek az eredményei.

Arra azonban már kevesebben gondolnak, hogy a munkáltatói arculat tartalmi elemeihez kapcsolódóan az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb tényező egy cég vezető beosztású munkavállalóinak viselkedése. Ha megnézzük azokat a visszajelzéseket, amelyeket beosztottak adtak olyan esetekben, amikor távoztak egy-egy cégtől, akkor a legtöbb kritikát azzal kapcsolatosan kapják a vállalkozások, hogy vezetőik hogyan bánnak, bántak a beosztottaikkal. Talán ez a legkritikusabb tényező, ami miatt a munkavállalók negatívként értékelnek cégeket, és maradnak meg bizonyos cégnevek, mint „keserű tapasztalat” a dolgozók fejében. 

employer_branding_2.jpg

Egy nemrég végzett (nem reprezentatív) felmérésünk szerint, amelyet egy nagy, nemzetközi kiskereskedelmi üzletlánccal kapcsolatosan folytattunk le, kiderült, hogy bár az adott cég brand-je 100%-ban ismert, a megkérdezett potenciális jelöltek a következő válaszokat adták azzal kapcsolatosan, hogy mit hallottak az adott cégről, mint munkáltatóról:

1. „Kevés a bér”

2. „Sok a munka és a túlóra”

3. „Nem kedvesek a vezetők”

Ennél még szomorúbb a kép, ha megnézzük azt is, hogy hányan válaszoltak „igen”-nel arra a kérdésre, hogy megfelelő feltételek esetén vállalnának-e munkát az adott üzletláncnál. A 20 megkérdezettből mindössze 3-an adtak kedvező választ.

Az szinte már köztudott és közismert tény, hogy a beosztottak sohasem a cég miatt, hanem mindig a vezetői miatt távoznak. De miért lehetséges ez?

A dolgozók részéről a negatív vezetői megítélés szempontjai a következők lehetnek: nem következetes döntéshozatal; a munkatársak nem egyenlő megítélése; a jó teljesítmények elismerésének, a visszajelzéseknek a hiánya; esetleges rossz teljesítmények vagy nem teljesítések feletti szemhunyás, a szükséges negatív visszajelzések hiánya; rossz kommunikáció vagy a kommunikáció hiánya a beosztottakkal. 

Ha egy vállalat vezetői a fenti hibák többségét rendszeresen elkövetik, akkor ennek a cégnek a munkavállalói megítélése meglehetősen negatív lesz még abban az esetben is, ha az adott vállalkozásnak egyébként emellett jó a híre, és versenyképes a juttatási csomagja.

Éppen ezért, és mivel a munkavállalók, a beosztottak vannak többségben, és az ő véleményük abszolút mértékadó az employer brand megítélése szempontjából, kulcsfontosságú, hogy egy cég vezető beosztású munkavállalói megfelelő tréningben, képzésben részesüljenek azzal kapcsolatosan, hogy hogyan kezeljék beosztottaikat. 

Amennyiben a beosztottak úgy érzik, hogy megfelelően megbecsülik őket – és itt nem az anyagi juttatásokra gondolunk, hanem arra, hogy a teljesítményüket elismerik, és nyugtázzák, továbbá folyamatosan kommunikációban vannak vezetőikkel, valamint igazságosan bánnak velük, figyelembe veszik a visszajelzéseiket, meghallgatják őket, lehetőség van számukra a vezetőkkel folytatott párbeszédre – akkor ennek a munkáltatónak a megítélése munkavállalói szempontból megfelelő lesz.

Mivel a munkavállalók, beosztottak vannak túlnyomó többségben, és ők azok, akik a véleményüket erőteljesen hangoztatják is különböző fórumokon – gondoljunk itt Facebook hirdetéseinkre, egyéb kampányainkra – nagyon fontos, hogy az ő kezelésük megfelelő legyen.  Amennyiben ezt meg tudjuk valósítani, jelentős lépést tettünk a munkáltatói arculatunk javítására.

Tokár Péter
toborzási és employer branding szakértő, TESK Csoport
(A TESK a Magyar PR Szövetség tagja)

Forrás: http://www.tesk.hu/blogcikk/Az-Employer-Brand-ed-zaloga:-a-vezetoid.-Legy-hat-kedves-a-beosztottaiddal!

Ha szeretné Tokár Pétert élőben is meghallgatni a témával kapcsolatban, akkor jöjjön el egy napos Employer Branding képzésünkre is!

Tokár Péter az alábbi képzéseket tartja még nálunk:

Hatékony toborzás
Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on

Megújultak HR controlling képzéseink!

Új HR mutatószámok workshoppal!

Szeretne átfogó képet kapni a HR controlling alkalmazási lehetőségeiről, vagy csak áttekintést szeretne a témával kapcsolatban? Mi mindkét esetre felkészültünk!

4 napos képzésünket azoknak ajánljuk akik szeretnék részletesebben megismerni a HR kontrolling helyét és szerepét a vállalat életében, a HR tervezés, mérés, beszámolás, várható előrejelzés készítésének összefüggéseit, főbb módszereit, alkalmazási lehetőségeit.

1 napos képzésünk pedig bemutatja a HR tevékenységhez kapcsolódó kontrolling alapismereteit és áttekintést nyújt a HR kontrolling fogalmáról, eszközeiről, tevékenységi területeiről, kapcsolódási pontjairól.

Új, 1 napos workshopunkat pedig azoknak ajánljuk, akik munkájuk során dolgoznak mutatószámokkal, szeretnék bővíteni mutatószámokkal kapcsolatos ismereteiket és szeretnének ötleteket, eszközöket kapni HR mérési rendszerük kialakításához.

Az alábbi táblázatban megtekintheti a HR controlling képzéskínálatunkat!  

hr_controlling_csomag.jpg

 

További részletek a HR controlling képzésekről >>

Hogyan NE feleljünk meg a GDPR kötelezettségeinek!

4 rossz példa a GDPR-nak való megfelelésre!

gdpr_1_1.jpg

A GDPR Hall of Shame nevű blog rendszeresen gyűjti a nem éppen megfelelő GDPR-al kapcsolatos tájékoztatókat és üzeneteket. Össze szedtük belőle a 4 személyes kedvencünket! 

1. Ne osszuk meg az ügyfeleinkkel egymás adatait!

untitled_design_3.jpg

Az első elrettentő példa a helytelen GDPR felkészülésnek egy cég esete, aki több ügyfelét egy közös email-ben szerette volna értesíteni adatvédelmi tájékoztatójának frissítéséről, ezzel azonban sikerült kiadnia a címzettek email címeit egymásnak, ami már alapjaiban sérti meg az adatvédelmi irányelveket.

2. Ne akarjuk rákényszeríteni az ügyfeleinket a feliratkozásra!

untitled_design_1.jpg

A következő esetben egy vállalat igazán trükkös hírlevél feliratkoztatást szeretett volna megoldani, méghozzá úgy, hogy a tájékoztató email-ben csak két opciót adott meg: vagy feliratkozik valaki a rendszeres hírlevélre, vagy szintén feliratkozik, de csak havi 1 email-re. Ebben az esetben csak úgy szabadulhattunk meg a hírlevél áradattól, ha nem kattintunk semmire, azonban ez sem felel meg egyáltalán a GDPR szabályainak. 

3. Ne akarjuk megnehezíteni azok dolgát, akik feliratkoznának! 

untitled_design_2.jpg

Igen, vannak olyanok is, akik inkább megnehezítik a feliratkozást, például azzal, hogy gombnyomás helyett a feliratkozónak manuálisan kell egy válaszüzenetet írnia egy mondatot bemásolva a levél tárgyába. Ez tulajdonképpen nem sérti a szabályokat, de a sokkal bonyolultabb feliratkozási folyamat miatt valószínűleg nagyon kevesen fognak feliratkozni végül.

4. Ne veszítsünk el egy kontinensnyi ügyfelet csak azért, mert nem készültünk fel időben!

t2.jpg

A legrosszabb talán, amit tehetünk az, amit néhány vállalat lépett meg május 25-e után. Vannak akik egyszerűen letiltották az elérésüket az EU-s országok számára. Ezek az oldalak többnyire hírportálok, viszont így is egy kontinens lakosságát vesztegették el a felkészülés helyett!  

Ha szeretne még több hasonló történetet, akkor nézze meg a folyamatosan bővülő listát a GDPR Hall of Shame oldalán! Tovább az oldalra >>

Amennyiben elmaradt a GDPR-ra való felkészülésben, még vannak szabad helyeink adatvédelmi képzéseinken! Tovább a képzésekhez >> 

Képek forrása: https://gdprhallofshame.com/

Adatvédelem (GDPR) könyvelőknek / E-ügyintézés adóügyekben / TB változások

Júniusi adókonferencia

adatvedelem_gdpr_konyveloknek_2f_e-ugyintezes_adougyekben_2f_tb_valtozasok.jpg

Vegyen részt júniusi adókonferenciánkon, ahol három nagyon aktuális témával fogunk foglalkozni! 

Program:
  • 10:00-12:00 Dr. Sepsi Tibor: Adatvédelem (GDPR) könyvelőknek
  • 13:00-14:00 Dr. Futó Gábor: Társadalombiztosítási változások 2018.
  • 14:00-15:00 Dr. Tóth Gábor (NAV): E-ügyintézés adóügyekben – Elektronikus ügyintézés a NAV irányában 2018.
Időpont: 2018. június 27. szerda 10:00-15:00
Helyszín: Hotel Hungaria City Center (Best Western) 1074 Budapest, Rákóczi út 90.

A Magyar Könyvvizsgálói Kamara tagjainak kreditpont jár a képzésen való részvételért!

Az állandóan változó gazdasági szabályokban és alkalmazásukban segítenek eligazodni konferenciáinkon a szakma legjobbjai és a résztvevők szakmai közössége.

Lehetősége van akár egy, vagy fél napra jönni, illetve 5 alkalmas és éves bérletet is tud váltani adókonferenciáinkra! 

6 érv a vállalati, kihelyezett Projektmenedzsment képzéseink mellett

vallalati_projektmenedzsment_kepzes_1.jpg

A projektmenedzsment eszköztára már egy modern vállalat életéből sem hiányozhat. A Sämling Üzleti Oktatási Központnál 17 éve szervezünk kihelyezett vállalati képzéseket. Kis-, közép- és nagyvállalati ügyfeleink legkülönbözőbb szervezeti és operatív problémáira adtunk már megoldást, szinte az összes jelentős szektorban.

Vállalati tréningjeink során azt tapasztaltuk, hogy Projektmenedzsment megoldásaink hatékonysága az alábbi 6 tényezőből fakad:

1. A sokféle kihívás egyedi struktúrákat igényel! - A Projektmenedzsment szemlélet megismertetésével új dimenziót nyitunk a vállalati működésben.

Mert a hagyományos struktúrák nem képesek megfelelően kezelni az egyedi feladatokat, a projekt jellegű kihívásokat, és a gyors változásokat.

2. Minden kulcsszereplőnek közös nyelvet kell beszélnie! - Az érintetteket bevonó képzések közös Pm tudást adnak, segítve a Projektmenedzsment szakemberek kommunikációjának hatékonyságát.

Mert hiába vannak a szervezetben képzett projektmenedzserek, ha a többi érintett nem beszéli a közös projektnyelvet.

3. Ahány cég, annyi megoldandó probléma! - Képzéseinket szakmai konzultáció előzi meg, így testreszabott, a valós problémákat megoldó programot alakítunk ki.

Mert egy „dobozos” tematikára épülő képzés nem ad választ a szervezetek egyedi problémáira

4. Az oktatás és a munka nem ütheti egymást! - Kihelyezett képzéseink hossza, időpontja, beosztása és helyszíne is a megrendelő kívánsága szerint alakítható.

Mert a képzések sok időt és figyelmet igényelnek, és soha nem jön el az ideális pillanat arra, hogy a folyamatokból kiszakítva tanuljanak a kollégák.

5. A meglévő rendszereket otthonossá tesszük, vagy ha kell, újat építünk! – Képzési és tanácsadási tapasztalatunk révén képesek vagyunk a mamut cégek rendszerein belül dolgozókat, és a saját rendszert építőket is segíteni.

Mert gyakran találkoztunk a nagy cégek jó rendszereit nehézkesen használó munkatársakkal. És gyakran láttunk olyan cégeket is, ahol korábban semmilyen Projektmenedzsment rendszer nem működött.

6. Minden szektorban otthon vagyunk! – Referenciáink között méretben és profilban is eltérő cégek szerepelnek, ahogyan a nyitott képzéseink résztvevői is sok helyről érkeztek.

Mert a Projektmenedzsment egy gondolkodásmód és egy eszköztár egyben, amit a megfelelő oktatói tapasztalattal szinte minden szervezet számára át tudunk adni.

Ha úgy érzi, az Ön cégének is szüksége van a hatékony projektmenedzsment alkalmazására, jelezze érdeklődését, és kollégánk felkeresi Önt! Érdekelnek a vállalati képzések! >>

Tovább a vállalati, kihelyezett Projektmenedzsment képzésekhez >>

Az új adatvédelmi reformmal kapcsolatos állásfoglalásokat tett közzé a NAIH!

2018. május 25-én, a GDPR életbelépésével számos új változás következik be a mindennapi gyakorlatban. Érdemes időben felkészülni, hiszen többek között Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke is jelezte, hogy szigorúan betartatják majd a GDPR rendeleteit. "Nincs tovább, aki nem felel meg az előírásoknak, az nem számíthat a hatóság jóindulatára."

uj_naih_allasfoglalasok.jpg

Felmérések szerint a cégek harmada még nem is hallott a GDPR-ról. Fontos, hogy tisztába legyünk a kötelezettségekkel, még a bevezetés előtt. A NAIH állásfoglalásokkal is segíti a felkészülést, amely iránymutató lehet sok vállalkozásnak egyes felmerülő kérdések esetén. 

Az új NAIH állásfoglalásokat ide kattintva tekintheti meg! 

Amennyiben szeretne felkészülni még most a GDPR bevezetésére, akkor jelentkezzen még most adatvédelmi képzéseink egyikére! Május 25-ig már csak korlátozott számban tudunk résztvevőket fogadni tantermi képzéseinkre! Ne maradjon le róla!

Tovább az adatvédelmi képzésekre!

ÚJ Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on képzés

Tokár Péter, a TESK csoport ügyvezetőjének előadásában

ÚJ 1 napos workshop a hatékony munkatárs toborzásának módjáról a LinkedIn-en és a Facebookon. 

toborzas_a_linkedin-en_es_a_facebook-on.jpg

Jelentkezzen most Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on képzésünkre bevezető áron!

A LinkedIn-en való megjelenés szinte kötelező, csaknem olyan fontos, mint egy vállalati weboldal, viszont annál sokkal rugalmasabb kommunikációs felületet biztosít. Ezen keresztül találhatnak meg bennünket lehetséges üzleti partnerek, de potenciális munkavállalók is. A vállalati oldal tehát a professzionális megjelenés eszközévé vált.

A Facebook szintén elsődleges fontosságú közösségi média felület lett napjainkban. Képzésünkön szó lesz a munkáltatói arculat bemutatásához szükséges legfontosabb eszközökről és kommunikációs felületekről, a céges Facebook oldal létrehozásáról, a posztok témáinak és tartalmának összeállításáról, valamint a kampányok készítéséről is.